|
Vyšlá čísla časopisu DRÁHA v roce 2004
Součet:121
|
|
Dráha
1
/ 2004
OBSAH:
- „Stříbrný šíp“ na pokračování
- Typy trakčního vedení na trati Rybník - Lipno nad Vltavou a její rekonstrukce
- Spojovací dráha Nová huť - Vítkovické železárny
- Na konci roku 2003 hned dvě parní lokomotivy - 23 058 ex DB a 475.179
- ŽZO 2003
- Jednotky „pendolino“ v Evropě
- Dopravní muzeum v Drážďanech
- Oběhy
- Tacoma na startu
- Seattle a jeho hromadná doprava
- Nádražní architektura v modulech
|
Prototyp dieselelektrické jednotky AGC
(Bombardier) francouzských drah SNCF projíždí
po velkém železničním zkušebním okruhu
v Cerhenicích
(foto Jiří Konečný, 25. 10. 2003). |
Zimní nálada pod Jeseníkem - motorový vůz
830.190 u Třemešné ve Slezsku
(foto Jiří Novák, 22. 12. 1996). |
|
|
Dráha
2
/ 2004
OBSAH:
- Poprad a jeho stanice
- Lesná železnica (Polomka -) Závadka - Fabová
- Změny na slovenských železnicích
- „Waterloo“ motorových vozů Železničnej spoločnosti
- Na trati pod Lupkovským tunelom
- Nasazení hnacích vozidel na Slovensku v GVD 2003/2004
- Prevádzka radov 751 a 752 na Slovensku v GVD 2003/2004
- Tram-waggon Richarda Trevithicka - 200 let parní lokomotivy
- Metro v Teheránu
- Nový vůz metra ŠKODA 6 Mt
- Spřáhla pro úzký rozchod
- „Uhláky“ ještě jednou
- Chlumecká zahradní železnice - ChZŽ
|
Osobní vlak v čele s motorovým
vozem 851.017 u Kremnických Baní
(foto Jan Kopal, 13. 2. 2003). |
Lokomotiva 751.024 projíždí s osobním
vlakem úsek Jabloňov nad Turňou - Hrhov
(foto Pavel Bittner, 21. 9. 2001). |
|
|
Dráha
3
/ 2004
OBSAH:
- Když ještě v Praze jezdila pára (1. část)
- I. tranzitní koridor Českých drah - minulost, současnost a budoucnost
- Energetické zajištění elektrické trakce ÖBB
- Vlaky s vůní dřeva na rakouských úzkorozchodkách
- Gmunden - Vorchdorf (GV)
- Neusiedlerseebahn AG
- Už jste jeli Alexem?
- Statistika
- Stavebnice leptaných modelů a jejich montáž (1. část)
|
Elektrická jednotka „Transalpin“ 4010.002 ÖBB
s vlakem IC 552 „Stadt Bruck a. d. Mur“ z Grazu
do Vídně projíždí Krauseltunnel pod Semmeringem
(foto Jiří Konečný, 25. 8. 2002). |
Lokomotiva 162.052 projíždí s rychlíkem Děčín
- Praha stočtyřicetikilometrovou rychlostí
po lokální přeložce na trati tranzitního
koridoru I mezi zastávkami Mlčechvosty
a Nové Ouholice
(foto Pavel Matoušek, září 2003). |
|
|
Dráha
4
/ 2004
OBSAH:
- Když ještě v Praze jezdila pára (2. část)
- Provoz řady 743 v GVD 2003/2004
- Nová podoba vlárských rychlíků
- Oběhy (ČD, ZSSK, MÁV)
- Provoz na tratích ÖBB v GVD 2003/2004
- Oběhy a statistika (ÖBB)
- Modernizace zabezpečovacího a sdělovacího zařízení
- Co nového v Maďarsku
- Statistika a oběhy (MÁV, GySEV)
- Do Hlubočep a na Barrandov městskou dopravou
- Tramvaje na Barrandov
- Leptané modely
|
Souprava pražských tramvajových vozů typu
T6A5 na lince č. 14 má za sebou první
desítky metrů dlouhého stoupání po dvou
na sebe navazujících estakádách mezi
zastávkami Hlubočepy a Geologická na nové
trati na Barrandov
(foto Pavel Matoušek, březen 2004). |
|
|
|
Dráha
5
/ 2004
OBSAH:
- Motorové vozy Michelin pro ČSD
- „Bratislavská regionálna koľajová spoločnosť, a. s.
- Invaze českých motorových lokomotiv do Itálie
- Motorové lokomotivy řady 2016 ÖBB
- Současný provoz traťových motorových lokomotiv v Rakousku
- Elektrické lokomotivy ASEA - 1. díl: ASEA a Švédsko
- Provoz hnacích vozidel v Albánii
- Albánské železnice na přelomu 20. a 21. století
- Dnes jezdíme naposledy
- Jak to bylo oné noci
- 50 let londýnských routemasterů - konec provozu?
- Leptané modely - pájení
|
Motorová lokomotiva 2016.018 ÖBB (Herkules)
nedaleko Kreisbachu na trati
St. Pölten - Leobersdorf
(foto Vít Kopecký, 11. 7. 2003). |
|
|
|
Dráha
6
/ 2004
OBSAH:
- Depo Praha Smíchov na přelomu 50. a 60. let minulého století
- Historická hnací vozidla Českých drah
- Hokejové rychlovlaky
- „Faury“ už i v Čechách a na Slovensku
- Oběhy
- Dispolok, Eurorunner, Eurosprinter
- Železnice v bývalé Jugoslávii
- Konec „šinobusů“ v Chorvatsku
- Elektrické lokomotivy ASEA - 2. díl: Balkán
- „Ukončete prosím výstup a nástup, dveře se zavírají!“
|
Šestinápravová lokomotiva 461-030 JŽ (resp.
ŽCG), vyrobená v Rumunsku v licenci firmy ASEA,
v čele rychlíku z Bělehradu opustila stanici
Sutomore a směřuje k cíli své cesty - do Baru.
V některém z dalších čísel časopisu se těmto
lokomotivám budeme věnovat podrobně
(foto Jaromír Bittner, červenec 2002). |
|
|
|
Dráha
7
/ 2004
OBSAH:
- Depo Praha Smíchov na přelomu 50. a 60. let minulého století - provozní výkony depa (dokončení)
- Lokomotivy Nové hutě
- Provoz lokomotiv řad 180, 181, 182 a 183 v Česku a na Slovensku
- EC vlaky znovu přes Havlíčkův Brod
- Historie a současnost lotyšských železnic
- Elektrické lokomotivy ASEA - 3. díl: Rakousko, Norsko, USA a Írán
- Nízkopodlažní neaktivní vlečné vozidlo VV60LF
- Zastavení v Tachově
- K návěstění v modelu
|
Dvousystémová lokomotiva 350.017 ŽSR, dnes
ZSSK, projíždí s vlakem EC do Budapešti údolím
Svitavy v místě sneseného tunelu č. 6 u Adamova
(foto Petr Mátl, 28. 9. 2000). |
Poměrně novou tratí je pro elektrické lokomotivy
nedávno elektrizovaná, sklonově velice náročná
trať ze slovenské Čadce do polské Zwardoně.
Dopravu nákladních vlaků zajišťují v úseku Skalité
- Zwardoń polské „dvojičky“ řady ET 41, kterým
ve směru od Čadce vypomáhá na postrku
slovenský stroj řady 183. Tak tomu bylo
i 28. září 2003, kdy postrková „rakaňa“ 183.023
ZSSK pomáhá vlakové ET 41-077 PKP zdolat
stoupání u zastávky Skalité pod Poľanou.
(foto Jan Šantrůček). |
|
|
Dráha
8
/ 2004
OBSAH:
- Setkání „třistapadesátčtyřek“ v Lužné
- Vyvazovací oprava lokomotivy 475.111 dokončena
- Jak polenská lokálka k parním vozům přišla
- Novinky z okolí uzlu Kúty
- IDS na Hodonínsku
- Liberecké tramvaje v roce 2004
- Metro ve Varšavě
- Motorová galapřehlídka v Budapešti
- Ukrajinské Karpaty 2004
- Elektrické lokomotivy ASEA - 4. díl: Šestinápravové lokomotivy
- Železnice na ostrově Elba
- Hospodářské dráhy v chorvatské Slavonii
- Šarganská osmička
- Slovinským „pendolinem“ do Benátek
- Vozy řady Nd
|
Původem rumunská lokomotiva L 45H-096 v čele
pravidelného turistického vlaku v obnoveném
horském úseku Šargan Vitasi - Mokra Gora
v Srbsku, který byl v minulosti součástí
velkolepého úzkorozchodného spojení Sarajeva
a dalších bosensko-hercegovinských měst, ale
i některých přímořských letovisek Chorvatska,
s hlavním městem tehdejší sjednocené
Jugoslávie - s Bělehradem
(foto Pavel Matoušek, 7. 7. 2004). |
|
|
|
Dráha
9
/ 2004
OBSAH:
- Zdické „mazutky“
- Zapomenuté 90. výročí elektrického provozu do Meziměstí
- Provoz lokomotiv řady 731 v GVD 2003/2004
- Pars nova, a. s., ve světě veletrhů
- Záhada tramvajového vozu č. 1
- Novinky v ostravské městské dopravě
- Vlakem po Indii
- Úzkorozchodné železnice indického státu Gujarat
- Dráhy rozchodu 610 mm v indickém Gwalioru
- Motorovou jednotkou ze Záhřebu do Splitu
- Zvláštní vlaky na trati Turda - Abrud
- Aktuálně z Vişeu de Sus
- „Mallard“ - parní sprintér i v modelu
|
Údolí řeky Vaser ožívá turistickým ruchem, na němž
se převážně podílejí občané Rumunska, kteří
- bohužel dost pozdě - začali objevovat romantiku
téměř zmizelých úzkokolejek. Na snímku
z 11. srpna 2004 je pravidelný turistický vlak
společnosti RG Holz, jedoucí z Vişeu de Sus
do Făiny, v jehož čele mimořádně supí přípřež
„rešic“ 764.431 a 764.449 („Cozia-2“). Prvně
jmenovaný stroj, který zde na pravidelných vlacích
absolvoval zkušební jízdy po nedávno provedené
opravě, se v srpnu zúčastnil i jízdy po části bývalé
tratě CFR Turda - Abrud
(foto Petr Hoffman). |
Smíšený vlak z Turdy do Abrudu v čele
s lokomotivou 87-0036 CFR se rozjíždí ze stanice
Câmpeni (v té době ještě psáno Cîmpeni) a vydává
se na závěrečný úsek své cesty
(foto Pavel Matoušek, červenec 1996). |
|
|
Dráha
10
/ 2004
OBSAH:
- Zajímavosti z Ostravska
- 120 let strojní služby na Valašsku (1. část)
- Poslední odklony v Beskydech?
- Tanečník 2004
- „Dvojčata“
- Reinkarnácia motorového vozňa M 21.004
- Nové uspořádání odvětví kolejových vozidel ČD
- Ferrovie Sud Est
- Aktuálně z Ferrovie Nord Milano
- Vývoj kolejové MHD ve východní oblasti dnešní Prahy (1. díl)
- Branická smyčka místo vozovny
|
Nově opravený motorový vůz M 21.004
je chloubou Čiernohronské železnice (ČHŽ)
(foto Jaromír Bittner, 14. 8. 2004). |
Mezi tradiční výkony dvojic „zamračených“
patří přeprava vápence z Nučic do Kadaně.
Na snímku Jaromíra Bittnera ze 4. srpna 2004
projíždí dvojice lokomotiv 751.154 a 751.219
s postrkem, tvořeným lokomotivou 751.054, traťový
úsek Lužná u Rakovníka - Krupá. |
|
|
Dráha
11
/ 2004
OBSAH:
- 120 let strojní služby na Valašsku (dokončení)
- Vlečkoví „čmeláci“
- Kolejová vozidla na veletrzích v Brně a Berlíně
- Nízkopodlažní tramvaj ŠKODA 05 T
- Vývoj kolejové MHD ve východní oblasti Prahy (dokončení)
- Úzkorozchodné železnice v Portugalsku
- K historické věrnosti vzhledu vozidel
|
Lokomotiva 770.533 (původně T 669.0033 ČSD)
opouští severní nádraží Nové hutě
s přetahem vozů do železniční stanice
Ostrava-Kunčice
(foto Vít Blahovec, 9. 3. 2002). |
|
|
|
Dráha
12
/ 2004
OBSAH:
- Herkulesy na Slovensku
- Ostalo pár podvalov - a zmiešané pocity
- Lokomotivní řada 100 ČD
- 45 let od zahájení provozu řady M 262.0 v depu Liberec
- Banovići 2004
- Znovuzrozená
- Úzkokolejky v Bosně a Hercegovině - 1. část
- 30. výročí ukončení provozu brněnských „plecháčů“
- „Bobinka“ v H0
|
Lokomotiva E 422.001 na trati Tábor - Bechyně
v roce 1962.
(Sbírka -uv-) |
|
|
|